Aktuellt

E-barometern Q1 2025: Här är insikterna du som e-handlare behöver ha koll på
E-handeln växer med 9 %, 49 % handlar från utlandet och 51 % prioriterar hållbarhet. Här är alla viktiga insikter från årets första kvartal.

Social Zense öppnar kontor i Växjö: ”Det känns som att komma hem – och samtidigt ta nästa stora kliv”
I augusti 2025 öppnar Social Zense sitt tredje kontor – den här gången i hjärtat av Småland.

Stefan gör praktik på Social Zense: ”En chans att få en djupare inblick”
Stefan Björling har precis påbörjat sin LIA på Social Zense. Under sin praktik kommer han dela sin tid mellan tre olika team på byrån.

Så A/B-testar ni era annonser på rätt sätt – steg för steg
Annonser som inte testas, optimeras inte. Och om ni inte optimerar, riskerar ni att slösa pengar på annonser som inte fungerar. Men hur A/B-testar man på rätt sätt?

IFK Värnamo förnyar sitt samarbete med Social Zense inför säsongen 2025
För tredje året i rad väljer IFK Värnamo att samarbeta med Social Zense för att fortsätta växa digitalt. Genom datadrivna strategier har klubben redan sett stora resultat.

Social Zense blir Google CSS-partner: ”Upp till 20% billigare Google Shopping-annonser för våra kunder”
Social Zense är nu officiell Google CSS-partner. Det innebär att vi kan erbjuda våra kunder en CSS-lösning med upp till 20% lägre annonskostnader på Google Shopping.

Rickard Frysztak kliver in i ny roll som Head of Quality: ”För oss handlar kvalitet om mer än bara siffror”
Social Zense har alltid haft ett tydligt fokus på kvalitet och kundnöjdhet. Nu tar vi nästa steg i satsningen genom att tillsätta en ny roll dedikerad till just detta – Head of Quality.

5 anledningar till att era Google Ads-annonser inte konverterar
Google Ads kan vara en otroligt effektiv kanal för att generera både försäljning och leads – om er annonsering är rätt optimerad. Det kan finnas oändligt med anledningar till att en kampanj inte levererar konverteringar, men när vi granskar företags annonskonton ser vi ofta de här fem problemen.

Social Zense välkomnar Frida till teamet i Malmö: ”Marknadsföring handlar om att förstå människor”
Med en bakgrund inom marknadsföring, psykologi och analys ansluter nu Frida Åhl till teamet i Malmö som Performance Marketer.

Fred Richter ansluter till Social Zense: ”Marknadsföring utvecklas konstant – och det gör jobbet så spännande”
Med en passion för marknadsföring och en bakgrund inom både byråvärlden och in-house, ansluter Fred Richter nu till Social Zense som Performance Marketer.

Så skapar ni en effektiv omnikanalstrategi
I dagens digitala landskap är köpresan mer komplex än någonsin. För att konvertera kunder behöver ni skapa en stark mediemix som säkerställer att ni når rätt publik, vid rätt tidpunkt och på rätt plats.

Röda Korset Malmökretsen förnyar sitt samarbete med Social Zense för ett medmänskligare Malmö
Röda Korset Malmökretsen har förnyat partnerskapet med Social Zense inför 2025. Tillsammans kommer vi fortsätta stärka organisationens digitala närvaro och attraherar fler volontärer.