Aktuellt

Social Zense blir Google CSS-partner: ”Upp till 20% billigare Google Shopping-annonser för våra kunder”
Social Zense är nu officiell Google CSS-partner. Det innebär att vi kan erbjuda våra kunder en CSS-lösning med upp till 20% lägre annonskostnader på Google Shopping.

Rickard Frysztak kliver in i ny roll som Head of Quality: ”För oss handlar kvalitet om mer än bara siffror”
Social Zense har alltid haft ett tydligt fokus på kvalitet och kundnöjdhet. Nu tar vi nästa steg i satsningen genom att tillsätta en ny roll dedikerad till just detta – Head of Quality.

5 anledningar till att era Google Ads-annonser inte konverterar
Google Ads kan vara en otroligt effektiv kanal för att generera både försäljning och leads – om er annonsering är rätt optimerad. Det kan finnas oändligt med anledningar till att en kampanj inte levererar konverteringar, men när vi granskar företags annonskonton ser vi ofta de här fem problemen.

Social Zense välkomnar Frida till teamet i Malmö: ”Marknadsföring handlar om att förstå människor”
Med en bakgrund inom marknadsföring, psykologi och analys ansluter nu Frida Åhl till teamet i Malmö som Performance Marketer.

Fred Richter ansluter till Social Zense: ”Marknadsföring utvecklas konstant – och det gör jobbet så spännande”
Med en passion för marknadsföring och en bakgrund inom både byråvärlden och in-house, ansluter Fred Richter nu till Social Zense som Performance Marketer.

Så skapar ni en effektiv omnikanalstrategi
I dagens digitala landskap är köpresan mer komplex än någonsin. För att konvertera kunder behöver ni skapa en stark mediemix som säkerställer att ni når rätt publik, vid rätt tidpunkt och på rätt plats.

Röda Korset Malmökretsen förnyar sitt samarbete med Social Zense för ett medmänskligare Malmö
Röda Korset Malmökretsen har förnyat partnerskapet med Social Zense inför 2025. Tillsammans kommer vi fortsätta stärka organisationens digitala närvaro och attraherar fler volontärer.

Vad är server-side tracking – och hur kan det stärka er marknadsföring 2025?
Server-side tracking är en spårningsmetod som samlar in integritetssäker data på en egen server. Ni får tillgång till en större mängd data och har full kontroll över er datahantering.

Social Zense hjälper Lagerhaus att satsa på datadriven marknadsföring
Genom att samarbeta med Social Zense kunde Lagerhaus förbättra sin datakvalitet och maximera effekten av sin digitala marknadsföring.

Spåra fler konverteringar i Google Ads med Enhanced Conversions
Enhanced Conversions är en funktion som ökar noggrannheten i Google Ads konverteringsmätning och gör det möjligt att optimera er annonsering mer effektivt.

Social Zense nominerad till Årets Byrå för tredje året i rad
För tredje året i rad har Social Zense nominerats till Årets Byrå – Nordens största bransch- och kundstudie. Resultaten baseras på kundernas utvärdering av 197 byråer.

Social Zense och Vipers i nytt samarbete för att stärka innebandyn i Växjö
Växjö Vipers inleder ett partnerskap med Social Zense. Genom att kombinera digital strategi med passion för sporten är målet att sätta klubben på kartan nationellt.