Aktuellt
Ida och Cathrine gör sin praktik på Social Zense: ”Ser fram emot att lära av de bästa”
Under hösten har vi glädjen att ha två nya talanger hos oss – Ida Högberg och Cathrine Adlercreutz. Efter flera år av studier är de nu redo att låta teori möta praktik som Performance Marketing Interns på Social Zense.
Anton Ryberg ansluter till Social Zense
Med flera års erfarenhet av digital marknadsföring på byrå, och ett särskilt intresse för spårning, är Anton redo att hjälpa våra kunder nå nya höjder.
Specialistbyråerna Social Zense och Kolossal ingår partnerskap för att förena expertis och helhet
Byråerna Social Zense och Kolossal inleder ett samarbete. Genom att nyttja sina respektive styrkor vill de utmana konceptet ”fullservicebyrå” och visa att även specialistbyråer kan leverera helhetslösningar.
Jannica Knöös axlar ny roll som Analytics Lead: ”Vägen till framgång går genom data”
Efter flera år som Performance Marketer på Social Zense, kliver Jannica Knöös nu in i rollen som Analytics Lead. Det nya uppdraget innebär ett ansvar för byråns spårningsteam och att säkerställa att Social Zense ligger i framkant när det gäller spårning, data och analys.
Möt vår Head of Finance – Soad Elmasoudi
Soad ansluter till kontoret i Stockholm, där hon som Head of Finance kommer leda vår ekonomiska strategi och arbeta för att driva fortsatt tillväxt.
TikTok SEO: 4 steg till att synas på TikTok
TikTok är inte längre bara ett socialt medium, utan också en av de mest använda sökmotorerna. Följ de här 4 stegen för att börja ranka era videor på TikTok redan idag.
Social Zense och Sprii inleder samarbete för att hjälpa företag med datadrivna livesändningar på sociala medier
Social Zense har slutit ett partneravtal med danska Sprii – plattformen som möjliggör liveshopping på Instagram och Facebook. Genom att sammanfläta innovativ teknologi med strategisk marknadsföring vill de hjälpa bolag att sälja mer på sociala medier.
Framtidens e-handel är här: 3 strategier för att sälja på sociala medier
Under förra året spenderade svenskar 17,3 miljarder kronor på att handla via sociala medier. Om social handel inte redan utgör en grundsten i er marknadsföringsstrategi, är det dags att ta steget nu.
Social Zense och Umica ingår partnerskap: ”En naturlig förlängning”
Social Zense har krokat arm med Umica, den kreativa duon från Borås. Genom att förena sina specialistområden vill de erbjuda kunderna bredare tjänster, samtidigt som de bibehåller spetskompetensen i alla led.
Så riskerar du att sabotera dina annonsresultat
Många företag väljer den här annonsstrategin i hopp om att få så mycket som möjligt för sina pengar – men istället saboterar de sin egen annonsering.
Malmö Opera tar samarbetet med Social Zense till nästa akt
Efter den framgångsrika lanseringen av Joyride the musical – den omtalade feelgood-musikalen med musik av popduon Roxette – förlänger Malmö Opera nu sitt samarbete med marknadsföringsbyrån Social Zense.
Varning: Datan i Universal Analytics raderas 1 juli
1 juli 2024 raderas all er data i Universal Analytics permanent. Följ vår guide för att exportera den innan det är för sent.