Social Zense har samarbetat och utbildat elever på IHM Business School sedan oktober 2021, ett samarbete som nu utökas. ”Känns väldigt roligt att vi fortsätter vårt samarbete med Social Zense.”, Anna-Karin Nodby, utbildningschef IHM.
I oktober 2021 startade ett nytt samarbete mellan Social Zense och yrkeshögskolan IHM Business School med målsättning om att forma framtidens specialister. Nu är det klart att samarbetet utökas och Social Zense kommer fortsatt att utbilda inom bland annat digital marknadsföring, försäljning och strategi på IHM Yrkeshögskola.
Vi utbildar just nu i kursen E-commerce Coordinator, en kurs som hjälper till att ta klivet från retail och traditionell handel till e-handel och dagens digitala försäljning. Nedan är delar om vad som står för innehållet av kursen;
- E-handelsplattformar – drag-n-drop, standard, premium, enterprise, etc.
- Det digitala ekosystemet – CRM, affärssystem, digitala mediekanaler, analyssystem, testning och konvertering, prisjämförelse, marketing automation, etc.
- Digitala kanaler – ekosystemet, marknadskommunikation och beteenden
- Marknadsföring – köpprocessen, målgrupper, branding vs perfomance, ägd-förtjänad-köpt kommunikation, reklam, medieval och medieplanering, etc.
- SEO, SEM, Content marketing, Social, Display, etc.
- Omnichannel, Unified Commerce och Purpose Driven Commerce
- Marknadsplatser
- Digital försäljning – nationellt och internationellt
- Customer journey/kundresan
- Sales & marketing funnels
- Lead management
- CRM
Med utfall av fina kursutvärderingar, bra samarbete och samsyn kring våra värderingar Passion for Learning, Passion för People, Passion for Business känns det väldigt roligt att vi fortsätter vår samarbete med Social Zense.
Anna-Karin Nodby, Utbildningschef IHM Business School
Ett gott bevis på att vi levererar värde, att vi kan genomföra kvalitativa utbildningar inom vårt specialistområde; digital annonsering via sociala medier och sökmotorer. I utbildningen fokuserar vi mycket på att undervisa i hur den digitala kundresan ser ut, hur den formas beroende på om du arbetar B2C eller B2B, hur du undviker friktion och effektiviserar dina resultat. Detta ser vi är viktigt att belysa; hur respektive plattform påverkar kundens attraktion till köp eller kontakt för att få en helhetsbild, något som också varit uppskattat av studenterna.
Mattias Persson, grundare och VD Social Zense
IHM Business School är en privat, fristående affärsskola helägd av den ideella stiftelsen IHM. IHM utvecklar kompetensen som utvecklar näringslivet. Deras uppdrag är att erbjuda människor och företag affärsutbildningar och samarbeten som är till nytta nu och i framtiden. Verksamheten bedrivs vid egna skolor i Stockholm, Göteborg och Malmö och på plats ute hos kunder. När du läser en YH-utbildning på IHM får du inte bara kompetens för ett efterfrågat framtidsyrke. Du utvecklas samtidigt till en modig nytänkare, med förmågan att bryta invanda mönster och driva innovation.
Ett par ord från elever som utbildats av Social Zense
”Kompetenta lärare och väldigt bra kurs”
”Väldigt bra och i-tiden- kompetens, duktiga på att lära ut och förklara”
”Undervisningstakten har varit i lagom fart och man har lätt kunnat hänga med i föreläsningar”