IFK Värnamo förnyar sitt samarbete med Social Zense inför säsongen 2025

mars 28, 2025
Social Zense VD Mattias Persson och IFK Värnamos marknadsavarige håller upp tröja

För tredje året i rad väljer IFK Värnamo att samarbeta med Social Zense för att fortsätta växa digitalt. Genom datadrivna strategier har klubben redan sett stora resultat – och nu växlas arbetet upp ytterligare inför säsongen 2025.

”Vi har sett hur vår digitala kommunikation har förbättrats och hur vi har lyckats nå ut till fler supportrar, samarbetspartners och invånare i Värnamo. Att förlänga vårt samarbete med Social Zense var ett självklart val”, berättar Lucas Antonsson, Marknadsansvarig hos IFK Värnamo.

Under det senaste året har Social Zense arbetat strategiskt med klubbens digitala kanaler för att driva biljettförsäljning, stärka varumärket och lyfta deras breda verksamhet – från elitfotboll till lokala samhällsinsatser. Med hjälp av riktade kampanjer och datadriven analys har kommunikationen kunnat optimeras för att nå rätt målgrupper och maximera engagemanget.

Nu gör sig IFK Värnamo redo för sin fjärde raka säsong i Allsvenskan – en resa som har cementerat klubbens plats i svensk elitfotboll. Den framgången vill de också spegla digitalt.

”Vårt mål är att IFK Värnamo ska ligga i framkant när det gäller digital marknadsföring inom svensk fotboll. Vi ser fram emot att bygga vidare på det vi uppnått tillsammans och fortsätta stärka klubbens position även utanför planen”, säger Mattias Persson, VD på Social Zense.

Spelare i IFK Värnamo visar upp årets dräkter 2025
Nyfiken på vilka resultat vi kan skapa för er?

Låt oss visa hur vi kan ta er digitala närvaro till nya höjder. Boka ett förutsättningslöst möte redan idag.