Värnamospelare i allvenskan

Kundcase

IFK Värnamo

Social Zense har hjälpt IFK Värnamo att stärka sin digitala närvaro och skapa engagemang kring klubbens matcher och aktiviteter – allt med kostnadseffektivitet i fokus.

Om

IFK Värnamo är en svensk fotbollsklubb som grundades 1912. Föreningens herrlag spelar sedan 2021 i Sveriges högstaliga – Allsvenskan – och damlaget i division 1 med sikte på Elitettan.

Klubben har även en stark lokal förankring med en av landets största fotbollsskolor, en framstående ungdomsverksamhet, gåfotboll för pensionärer samt träning för personer med funktionsvariationer.

Värnamospelare klappar om varandra
Nådda personer
0 +
Per sidinteraktion
0 SEK

Resultat från Meta Ads sedan samarbetets start

Utmaning och mål

IFK Värnamo stod inför utmaningen att göra sin röst hörd i ett hav av konkurrerande klubbar. Med begränsade resurser var det viktigt att hitta smarta lösningar för att både engagera trogna supportrar och nå ut till nya målgrupper.

Målsättningarna var att stärka klubbens varumärke, locka fler till arenan och skapa ett bredare engagemang kring såväl elitverksamheten som klubbens sociala arbete i Värnamo.

Fast situation under match

Lösning

För att möta klubbens behov utformade vi en kampanjstrategi med fokus på att skapa räckvidd, trafik och engagemang.

Genom att använda geofencing kunde vi samla in värdefull data om arenabesökare och rikta kommunikation specifikt till dem som varit på plats, vilket stärkte annonsernas relevans.

Med en bredd av kampanjer som marknadsförde både IFK Värnamo som varumärke och specifika erbjudanden – såsom matchbiljetter och sommarskolan – kunde vi även effektivt nå ut till nya målgrupper.

Detta resulterade i en markant ökning av klubbens synlighet och en större kännedom kring IFK Värnamos olika insatser för att främja gemenskapen och inkluderingen i kommunen.

Efter att ha etablerat en solid grund för IFK Värnamos digitala närvaro, kommer vi framåt fortsätta utveckla marknadsföringen med fokus på ökad försäljning av biljetter, säsongskort och merchandise samt att attrahera nya medlemmar och partners.

Med denna strategi tar vi nästa steg mot att säkerställa långsiktig tillväxt och stärka klubbens roll som en central aktör i både fotbollen och det lokala samhället.

Lucas Antonsson marknadsanvarig IFK Värmano

Social Zense expertis har hjälpt oss att växa och prioritera rätt i våra digitala kanaler. Genom att arbeta mer datadrivet kan vi fatta bättre beslut och maximera effekten av våra resurser. Det känns väldigt bra att ha en engagerad och kunnig partner som stöttar oss inom de här områdena.

Låt oss skapa resultat tillsammans

Fyll i formuläret så kontaktar en av våra digitala specialister er. Ni kan även nå oss direkt på 08 – 30 40 82 eller skicka ett mejl till hello@socialzense.se.

Google Reviews vit logo
Nyfiken på vilka resultat vi kan skapa för er?

Låt oss visa hur vi kan ta er digitala närvaro till nya höjder. Boka ett förutsättningslöst möte redan idag.