Välkommen David – ansluter från Alzheimerfonden

oktober 7, 2022
david-ågren-social-zense

Performance-teamet på Social Zense växer. Vi välkomnar David Ågren som senast kommer från en roll som kommunikationsansvarig på Alzheimerfonden. David ansluter till kontoret i Stockholm och blir en del av vårt team specialister som arbetar med digital strategi i bland annat Meta, Google, TikTok, LinkedIn och Microsoft Bing.

Teamet på Social Zense växer. David Ågren blir nästa stjärna att ansluta till vårt Performance-team i Stockholm. David kommer senast från Alzheimerfonden där han axlade rollen som kommunikationsansvarig. Uppdraget innefattade bland annat att stärka varumärket, sprida information om forskning och inte minst driva intäkter genom gåvor. Han har tidigare också arbetat med digital kommunikation för Cykelfrämjandet, Gymnasium.se och TaskRunner.

Alzheimerfonden samlar in och delar ut pengar till demensforskning. Du kan läsa mer om deras viktiga arbete genom att klicka här.


David Ågren, Performance Marketer Social Zense

Berätta David, vem är du?

Jag är en positiv och driven kille som gillar att ha många bollar i luften. Jag bor med min sambo och 2-åriga son i utkanten av natursköna Upplands Väsby där jag gärna spelar golf, beger mig ut på en härlig cykelrunda eller umgås med familj och vänner.

Du kommer senast från att ha arbetat som kommunikationsansvarig på Alzheimerfonden, vad tar du med dig där ifrån i perspektiv att som organisation arbeta med betald marknadsföring?

Fördelen med att strukturera det digitala arbetet internt är att man exponeras mot flera utmaningar, vilket ger bra kontroll och överblick i verksamheten. Risken är att brist på tid och rutiner kan leda till att man fastnar i sitt marknadsföringsarbete och organisationens digitala utveckling stagnerar som en följd.

Därför rekommenderar jag att man outsourcar en snabbfotad och agil byrå som arbetar framåtlutat med att utveckla organisationens digitala resa. Den upplevda rädslan vissa har för att outsourca sin digitala satsning till en byrå tror jag framförallt bottnar i en osäkerhet kring förtroende, kostnader och bindningstider. Därför tycker jag att man bör överväga att åtminstone investera i en byrå i ett antal timmar. I värsta fall får man nya insikter och perspektiv, men förhoppningsvis utvecklas samarbetet till en relation där byrån kan upplevas som er nya affärspartner.

Vad är det som lockar mest med Performance Marketing?

Att optimera datapunkter för att hitta möjligheter som hjälper företag växa och frodas, vilket känns fint. I och med att den digitala världen förändras i rasande fart är det också motiverade att alltid behöva vara up-to-date för att ligga i framkant.

Till sist, vad är ditt bästa partytrick?

Jag kan vika roliga saker med servetter och dansa TikTok-dansen😄

Varmt välkommen David!



Nyfiken på vilka resultat vi kan skapa för er?

Låt oss visa hur vi kan ta er digitala närvaro till nya höjder. Boka ett förutsättningslöst möte redan idag.