Stefan gör praktik på Social Zense: ”En chans att få en djupare inblick”

april 22, 2025
Stefan Björling sitter på en bänk i en solig park.

Stefan Björling har precis påbörjat sin LIA på Social Zense, och det blir inte vilken praktik som helst. Under sina tio veckor här kommer han dela sin tid mellan tre olika team – Marknad, Tracking och Performance – för att få en bredare förståelse för hur vi arbetar, både strategiskt och praktiskt.

Stefan studerar digital marknadsföring på Medieinstitutet och har tidigare läst digital analys på IHM. Han har också erfarenhet av att jobba på byrå med annonsering på Meta – och har dessutom drivit korvkiosk i Malmö innan han bestämde sig för att satsa helhjärtat på marknadsföring.

”Jag visste att det var den digitala världen jag ville vara i. Den är i ständig förändring, vilket gör den otroligt spännande. Läser man inte på LinkedIn på några veckor så känns det som att man halkar efter direkt”, berättar Stefan.

När det var dags att söka praktikplats föll valet naturligt på Social Zense. Stefan hade varit på studiebesök hos oss under hösten och direkt fått en bra känsla.

”Jag gillade Mattias presentation av byrån och kände att det fanns en struktur här som jag inte upplevt tidigare. Så när jag fick beskedet att jag fått praktikplatsen gick jag direkt och köpte en flaska bubbel!”

Under sin praktik kommer Stefan få testa på flera olika områden – från SEO och AI i Marknadsteamet till data och annonsering på Performance-sidan. ”Jag ser verkligen fram emot att få en djupare inblick i byråns olika ben. Det kommer bli oerhört lärorikt att få testa på så många delar.”

Utanför jobbet är Stefan familjefar och livsnjutare med en passion för parfymer. I samlingen finns 30-40 stycken, noggrant utvalda för olika årstider, tider på dygnet och tillfällen.

”Om jag skulle beskriva Social Zense med en parfym skulle jag säga Prada L’Homme. Den är ren, stilren och professionell, precis som miljön här. Det är en så kallad ”soapy scent” som signalerar struktur, ordning och fräschör – allt det som jag upplever att Social Zense står för.”

Vi ser fram emot att följa din utveckling under våren, Stefan!

LIVE WEBINAR tisdag 27 maj kl 11:00
Så använder du data för att skapa lönsammare marknadsföring 🚀

Lär dig hur du samlar in rätt data och använder insikterna för att skapa mer kostnadseffektiv marknadsföring. Anmäl dig gratis här!