Marknadsföringsbyrån Social Zense, specialiserad på digital annonsering, inleder ett samarbete med design- och kommunikationsbyrån Kolossal. Genom att nyttja sina respektive styrkor vill de utmana konceptet ”fullservicebyrå” och visa att även specialistbyråer kan leverera helhetslösningar.
”Vi delar båda filosofin att man kan inte vara bäst på allt, och därför vill vi inte heller göra allt. Istället tror vi på starka samarbeten för att kunna erbjuda helheten utan att kompromissa på kvalitet”, förklarar Mattias Persson, VD på Social Zense.
På kontoret i centrala Malmö arbetar Kolossal med varumärkesstrategi, design, webb och innehåll för digitala kanaler. Social Zense, som sitter ett stenkast bort, har istället sitt fokus på spårning och digital marknadsföring. Tillsammans kan de erbjuda specialistkompetens genom hela processen.
”För att skapa effekt och nå framgång med en kampanj krävs slagkraftigt innehåll och varumärkesförankring. Men man behöver också en träffsäker strategi för att nå ut med det här innehållet till rätt målgrupper. Det är där Social Zense tar vid. Våra erbjudanden kompletterar och stärker varandra, och därför känns det här som ett självklart samarbete”, säger Martin Sandström, VD på Kolossal.
Målet med samarbetet är att kunna möta kundernas växande behov av flexibilitet och tillgång till olika typer av tjänster. I processen strävar de två byråerna dessutom efter att sätta en ny standard för branschen.
”Som kund kan det kännas enklare att välja en byrå som gör allt, men i vår erfarenhet går det ofta ut över resultaten. Genom den här typen av partnerskap får kunden det bästa av båda världar – alla pusselbitar de behöver och expertis i varje led. Vi ser mycket fram emot samarbetet och att fortsätta knyta fler värdefulla partners inom branschen”, berättar Mattias Persson.