Under vintern har Social Zense och Generation Pep samarbetat för att i ett gemensamt projekt utbilda Generation Peps nätverk i digital marknadsföring. Utbildningarna genomfördes digitalt från StudioS19 i Stockholm.
Generation Pep är en en icke vinstdrivande organisation som arbetar för att sprida kunskap och skapa engagemang kring barn och ungdomars hälsa med målsättning att engagera hela samhället i arbetet. Kronprinsessparet är initiativtagare till Generation Pep.
Deras nätverk består av en mängd olika aktörer där bland annat näringsliv, ideella organisationer och offentlig sektor representeras. Alla aktörer står bakom deras vision om att alla barn och unga i Sverige ska ha viljan och möjligheten till att leva ett aktivt och hälsosamt liv.
Under vintern har Social Zense och Generation Pep samarbetat för att i ett gemensamt projekt utbilda Generation Peps nätverk i möjligheterna med digital marknadsföring. Målsättningen med utbildningstillfällerna har varit att organisationer knutna till Generation Pep ska få med sig kunskap för att kunna nå ut med sina budskap och aktiviteter genom just digital marknadsföring.
Vi har haft en lång relation med Social Zense som bidragit till att båda parter har en god förståelse för varandra. Vi har en förståelse i verktygen och de om vår verksamhet. Det gör att vi kan vara bollplank med varandra när vi tar fram kampanjer, vilket jag tror varit viktigt för att nå goda resultat. Att de varit lyhörda för våra önskemål och vår verklighet har varit A och O till vår goda och långvariga relation. Tillsammans har vi utvecklats och genom deras stöd kunnat nå ut bredare och till nya målgrupper.
Emma Blomdahl Wahlberg, Kommunikationsansvarig Generation Pep
Intresset och deltagarantalet har varit stort. Under totalt fyra sändningar utbildades över 100 personer från mer än 80 olika organisationer och företag runt om i Sverige. Utbildningarna fångade frågor om bland annat förändringarna och möjligheterna till spårning och cookies, hur man ska tänka i sitt kanalval men också hur man bör arbeta med full funnel marketing för att skapa synergier mellan olika kanaler och där med effektivisera sina resultat.
Vi ville bidra med vad vi dagligen arbetar med för att stötta de så många viktiga organisationer som verkar runt om i Sverige. Vi satt ner tillsammans med Niklas Ek (projektledare Generation Pep) och tog fram ett projekt om att utbilda och stärka kunskapen om hur man som organisation kan skapa starka och effektiva resultat digitalt. I en värld där digital marknadsföring ständigt förändras och där vikten av att effektivt nå ut på ett kostnadseffektivt sätt är avgörande kändes det viktigt att få sprida kunskap om just detta. Ett rolig och givande projekt tillsammans med fantastiska Generation Pep och experterna på S19!
Sanna Norén, grundare Social Zense
Utbildningarna genomfördes digitalt från studio i ett samarbete med StudioS19 i centrala Stockholm, läs mer om deras verksamhet här.
Engagera dig i Generation Pep, läs mer och bli en del av nätverket på www.generationpep.se