Växjö Vipers inleder ett partnerskap med Social Zense. Genom att kombinera digital strategi med passion för sporten är målet att sätta klubben på kartan både lokalt och nationellt.
”Det känns fantastiskt roligt att samarbeta med Social Zense. Med deras expertis inom digital marknadsföring kommer vi kunna stärka klubbens närvaro på sociala medier och nå ut till en bredare publik”, säger Albin Sköld, verksamhetschef på Växjö Vipers.
Vipers har sedan starten 1988 vuxit till en av Smålands mest framstående innebandyföreningar. Idag spelar herrarna i SSL – Svenska Superligan – och damerna i Allsvenskan.
När föreningen sökte en partner inför årets säsong var Social Zense ett självklart val. Sanna Norén, en av byråns grundare, har nämligen en lång och personlig relation till klubben.
”Innebandy är min passion”, berättar Sanna Norén. ”Jag har varit engagerad i Vipers sedan jag var sju år gammal. Då var min bror tränare av laget och jag hjälpte till att sköta allt från resultattavlan till att hantera kameror och lampor.”
Efter att ha följt laget nära under hela sitt liv ser Sanna nu fram emot att få bidra till Vipers fortsatta tillväxt. Genom att nå ut till nya och större målgrupper är ambitionen dels att locka fler besökare till arenan men också att fler ska få upp ögonen för sporten.
”Innebandy är en idrott där det händer mycket och görs många mål. Därför är det underhållande att gå på match även för de som inte är inbitna fans. Det är till exempel en perfekt aktivitet för barnfamiljer”, säger Sanna Norén.
Albin Sköld ser intresset för innebandy som en stor styrka i samarbetet. ”Social Zense förstår sporten och känner redan Vipers som förening. Det gör det inte bara extra roligt att arbeta ihop utan kommer också vara en viktig nyckel till att skapa engagemang bland våra medlemmar och stärka vårt community långsiktigt.”