Med målsättning att stödja idrott och svenskt föreningsliv blir Social Zense huvudpartner till en av Sveriges största idrottsföreningar.
Växjö Vipers är en av Sveriges största innebandyföreningar och har både dam- och herrlag på elitnivå. Damerna spelar i Allsvenskan och herrarna i SSL (Svenska Superligan).
För den småländska innebandyföreningen har säsongen precis dragit igång och målen är tydliga, både på kort och lång sikt. Förutom att vara en etablerad förening i slutspel vill man också att Växjö som innebandystad ska vara en ledstjärna och visa vägen framåt för sporten. Man vill även skapa mer utrymme för dam- och ungdomsverksamheten, delar i föreningen som Växjö Vipers sedan länge arbetat hårt med.
Föreningen, som grundades 1996, har sedan starten varit i framkant när det kommer till utveckling men vill nu ta nästa steg.
I och med samarbetet med Social Zense vill vi stärka föreningen – och inte minst sporten – genom våra digitala kanaler. Vi vill att Växjö ska vara en stad i framkant när det kommer till både svensk och internationell innebandy.
Stefan Angeskog, Klubbchef Växjö Vipers
Partnerskapet med Växjö Vipers inleds direkt och Social Zense blir omgående operativa till att etablera digital strategi tillsammans med marknadschef Anders Lundin. Målsättningen är ett långt samarbete ihop där man tillsammans bygger, utvecklar och exponerar föreningen digitalt.
Vi tycker att det är viktigt med idrott och rörelse där alla får vara med och delta, oavsett bakgrund. Vi samarbetar även sedan en tid tillbaka med Kronprinsessparets organisation Generation Pep, ett initiativ till att få unga i rörelse. Likt dem speglar även Växjö Vipers vår bild av viktiga mål när det gäller gemenskap, fokus på unga och engagemang på individnivå.
Sanna Norén, delägare Social Zense
Läs mer om Växjö Vipers här.
Du kan också läsa mer på VXO News.