Social Zense är nu officiell Google CSS-partner. Det innebär att vi kan erbjuda en CSS-lösning som ger våra kunder upp till 25% mer för pengarna på Google Shopping.
Google CSS (Comparison Shopping Service) är den lösning som används för att hantera och visa annonser i Google Shopping.
När ni annonserar via Googles egen CSS tar Google en provision på 20% av era bud. För varje spenderad krona får ni alltså bara ut 80 öre i faktisk budstyrka.
Med Social Zense CSS tar vi ingen provision alls – hela er budsumma går direkt in i budgivningen och ni får 100% genomslagskraft istället för bara 80%.
”Vi är otroligt glada över att bli Google CSS-partner och kunna erbjuda våra kunder en fördel på marknaden”, säger Mattias Persson, VD på Social Zense.
Det finns mycket att vinna på att byta till Social Zense CSS. Eftersom lösningen är helt provisionsfri får ni upp till 20% billigare Google Shopping-annonser och 25% starkare budstyrka. Det innebär att ni kan vinna fler auktioner, synas mer och öka era konverteringar – mer för annonspengen, helt enkelt.
”För oss handlar det om att hjälpa våra kunder att få maximal effekt av sin marknadsföringsbudget. Med vår CSS-lösning ser vi till att inga pengar slösas bort på onödiga avgifter, utan att hela budet används där det faktiskt ger resultat”, förklarar Mattias.

Är ni intresserade av att byta till Social Zense CSS? Kontakta oss idag, så hjälper vi er att komma igång!