Speedwayklubben Rospiggarna växlar upp sin digitala marknadsföring med en ny partner – den prisbelönta byrån Social Zense. Samarbetet syftar till att accelerera klubbens digitala synlighet och nå ut till en större publik genom strategisk digital annonsering.
Rospiggarna, baserade i Hallstavik, är en av Sveriges mest framstående speedwayklubbar med en lång och framgångsrik historia. Sedan starten 1930 har de byggt upp ett passionerat supportergäng och en utpräglad närvaro i speedwayvärlden. Nu är klubben redo att fortsätta expandera sin publikbas, med Social Zense vid sin sida.
Med en gemensam vision att bygga djupare varumärkeskännedom och öka biljettförsäljningen, kommer de att arbeta tätt tillsammans för att skapa en dynamisk och effektiv digital strategi.
Vi är väldigt glada över vårt samarbete med Social Zense. Deras expertis inom digital marknadsföring kommer ge oss det bränsle vi behöver för att ta klubben till nästa nivå. Genom att arbeta tillsammans kommer vi dels kunna nå ut till fler, men också ge våra fans en ännu bättre upplevelse.
Alexander Edberg, Klubbchef för Rospiggarna Speedway
Rospiggarna blir Social Zense första partnerskap inom speedway, men sedan tidigare har vi erfarenhet av att marknadsföra föreningar inom flera andra idrotter.
Vi är otroligt stolta över att fortsätta utöka vårt arbete inom sportmarknadsföring och ser fram emot ett fartfyllt samarbete med Rospiggarna. Klubben är en stark spelare inom sporten, och tillsammans kommer vi se till att detta även speglas digitalt. Full fart framåt!
Mattias Persson, VD för Social Zense
Läs mer om Rospiggarna och säkra biljetter till deras matcher i Elitserien.