Malmö Opera tar samarbetet med Social Zense till nästa akt

juli 2, 2024

Nu står det klart att Malmö Opera förlänger sitt samarbete med marknadsföringsbyrån Social Zense. Det förnyade avtalet innebär en fortsatt satsning på digital marknadsföring för att nå och engagera en ännu större publik.

Malmö Opera är ett av Nordens främsta musik- och operahus, känt för sin breda repertoar av storslagna produktioner. På den 600 kvadratmeter stora scenen, byggd med den antika amfiteatern som förebild, spelas allt från klassiska operor och konserter till nyskapande teatrar och musikaler.

En av årets stora uppsättningar är Joyride the musical – en feelgood-musikal med musik av popduon Roxette. Föreställningen har världspremiär på Malmö Opera i september, men många av biljetterna sålde slut redan när de släpptes i slutet av 2023.

Vi är mycket nöjda med de resultat vi sett hittills och ser fram emot att fortsätta vårt samarbete med Social Zense. Deras expertis inom digital marknadsföring har spelat en avgörande roll i att nå en bredare publik och öka vår synlighet online.

Publikutvecklingsavdelningen på Malmö Opera

Genom strategisk annonsering på sociala medier och Google, kommer Social Zense fortsätta arbeta för att stärka Malmö Operas närvaro på den digitala scenen.

Vår målsättning har varit att attrahera fler förstagångsbesökare, inte minst från den yngre målgruppen. Tillsammans har vi lyckats lösa den knuten och visat att digital marknadsföring kan vara en kraftfull motor för att nå sina affärsmål. Vi är stolta över att få förnyat förtroende och ser fram emot att bygga vidare på resultaten.

Mattias Persson, VD på Social Zense

Lär känna Malmö Opera bakom kulisserna och ta del av alla deras aktuella föreställningar.

Maximera era resultat i höst

Låt oss visa hur vi kan ta er digitala närvaro till nya höjder. Boka ett förutsättningslöst möte redan idag.