I början av året gick Kulturhuset Stadsteatern ut med informationen om att upphandla en ny partner för digital marknadsföring. Social Zense deltog i upphandlingen och det är nu klart att vi vunnit och blir där med helhetsleverantör från och med i vår.
Med omkring 3 miljoner besökare om året är Kulturhuset Stadsteatern en av Sveriges mest välbesökta kulturinstitutioner. Här hittar du varje dag, året runt, en mängd olika saker att se, höra, äta, göra och uppleva. Från teater, utställningar och konserter till debatter och massor av kultur och aktiviteter för barn och unga.
Stockholms stadsteater startade 1960 i Folkets hus vid Norra Bantorget. Kulturhuset vid Sergels torg – arkitekten Peter Celsings ikoniska glasbyggnad – invigdes hösten 1974.
I Kulturhuset Stadsteatern vid Sergels torg finns nio olika scener för scenkonst, konserter samtal och debatt: Stora scenen, Klarascenen, Lilla scenen, Hörsalen, Studion, Kilen, Kafé Klara och Marionetteatern. Här finns även den toppmoderna Klarabiografen, fem bibliotek som riktar sig till olika målgrupper: Rum för Barn, TioTretton, Lava, Kulturbiblioteket och Serieteket, samt fyra gallerier för utställningar: Galleri 1,3, 4 och 5.
Totalt disponerar bolaget ca 37 000 kvadratmeter i det av Peter Celsing ritade huset. Utöver Sergels torg finns Kulturhuset Stadsteatern även i Skärholmen, i Vällingby och i Husby samt i Stockholms parker med Parkteatern sommartid.
Vi är väldigt glada över att få samarbeta med Social Zense och lyfta vår digitala närvaro till nästa nivå med deras deras kompetens och erfarenhet. Vi har stora förväntningar på projektet och ser detta som starten på en långsiktig relation.
Elin Henriksson, Digital marknadsstrateg på Kulturhuset Stadsteatern
Att få arbeta tillsammans med Kulturhuset Stadsteatern är för oss en ära och vi är väldigt stolta över att ha vunnit uppdraget. Tillsammans med marknadsteamet hos Kulturhuset Stadsteatern ska vi se till att skapa en stark helhet kring resultat och kommunikation digitalt. Vi vill även etablera synergier mellan insatser offline och insatser digitalt för att stärka varumärket ur ett mer holistisk perspektiv.
Mattias Persson, VD Social Zense
Läs mer om Kulturhuset Stadsteatern genom att klicka här