Med mångårig erfarenhet från både in-house och byråsidan har Jesper Lundahl byggt upp en bred kompetens inom digital marknadsföring. Han har arbetat med allt från SEO till SEM på e-handelsbolag som Boozt och Qvesarum, och kommer senast från byrån Emerse där han fokuserade på digital annonsering.
Nu ansluter Jesper som Senior Performance Marketer & Digital Analyst till Social Zense – ett team han redan känner väl.
”När jag jobbade på Qvesarum hade vi Social Zense som byrå, så jag har redan fått se hur härliga och duktiga ni är. När jag såg den här lediga tjänsten kändes det nästan för bra för att vara sant – jag visste direkt att det var rätt plats för mig.”
Det Jesper ser mest fram emot? Att sätta igång på riktigt.
”Jag längtar efter min första kund där jag får vara med och sätta en helhetsstrategi. Hjälpa dem att få en vattentät spårning på plats, analysera vad datan säger och sedan använda det för att skapa riktigt bra kampanjer.”
När han inte optimerar annonskonton eller felsöker GTM-taggar hittar man Jesper i köket eller i naturen.
”Jag älskar att laga mat, just nu är jag helt inne på asiatisk mat. Bulgogi är min favorit – det är som Koreas svar på tacos. Annars gillar jag att hänga med min fru och dotter eller vänner, träna och gå på hikes.”
Och en fun fact?
”Jag har extremt bra minne för helt meningslösa saker. Typ filmrepliker från filmer jag såg för 15 år sedan, eller vilken låt som var med i soundtracket till någon film jag inte ens gillade. Sånt bara fastnar.”