Social Zense och evenemangsarrangören Gula Väggen inleder ett samarbete med fokus på en inkluderande läktarkultur och att stötta svensk landslagsidrott. ”Vi är två bolag som delar samma värderingar”, Sanna Norén, Social Zense.
Gula Väggen är Sveriges enda renodlade evenemangsarrangör för svensk landslagsidrott med fokus på en inkluderande läktarkultur och oöverträffade upplevelser. Företaget levererar högklassiga supporterupplevelse i samband med landskamper och mästerskap för Sveriges olika landslag. Företaget attraherar och breddar en av Sveriges största och mest lojala målgrupp; landslagspubliken. Detta genom att erbjuda supportersamlingar, supporterhotell, supportermiddagar, supporterutflykter, supportertävlingar och supporterkläder.
Gula Väggen arbetar även för en mer inkluderande supporterkultur där fokusområden är familjer, kvinnor, HBTQ-communityn och ekonomiskt utsatta.
Jag är otroligt nöjd över att Gula Väggen har inlett ett samarbete med ett företag av Social Zense’s dignitet och deras imponerande kunskapsbank inom social media marketing. Att Sanna och Mattias dessutom är hängivna landslagsfans med framförallt ett brinnande intresse för en av Gula Väggens snabbast växande sporter, landslagsinnebandyn, bådar för att detta bara är startskottet på en lång och upplevelserik resa tillsammans!
Andreas Richt, Founder/Chief Executive Officer Gula Väggen
Social Zense blir ansvarig för digital strategi- och kommunikation. Vårt varumärke kommer att exponeras genom bland annat heltäckande banderoller utanför Nordens största galleria Mall of Scandinavia (granne till Friends Arena, Solna) och O’Learys samtliga skärmar inklusive jumbotronen på utsidan av restaurangen.
Vi är två bolag som delar samma värderingar, där inkluderande och samhörighet värderas högt. Vid sidan av det är vi så klart oerhört sportintresserade och stöttar Sveriges landslag så ofta vi bara kan. Med de förutsättningarna i ryggen kommer det bli en mycket bra samarbete framöver!
Sanna Norén, delägare Social Zense