IFK Värnamo förnyar sitt avtal med Social Zense

april 23, 2024

Mattias Persson, VD på Social Zense, tillsammans med Lucas Antonsson, Marknadsansvarig, och Annie Björk, Klubbkoordinator.

Med målsättningen att bli ”Allsvenskans mest datadrivna förening” förnyar nu IFK Värnamo sitt samarbete för 2024.

Genom strategisk digital marknadsföring kommer vi tillsammans att fortsätta bearbeta klubbens olika kund- och köpresor. Det handlar bland annat om att fortsatt öka intresse och försäljning av biljetter, säsongskort och merchandise-produkter via e-handel.

Klubben arbetar också hårt med att bidra och vara drivande i olika sociala frågor i kommunen, något som Värnamoborna kommer blir mer insatta i genom strukturerad digital kommunikation.

Efter en säsong tillsammans är vi oerhört glada att förlänga vårt samarbete med Social Zense. Deras expertis inom bland annat digital strategi och marknadsföring har hjälpt oss att växa och prioritera rätt på våra sociala kanaler. Målet är att fortsätta jobba långsiktigt tillsammans för att stärka IFK Värnamos synlighet, öka vår spridning samt skapa nya effektiva lösningar.

Vi ser fram emot ett nytt spännande år där vi kommer fortsätta att jobba tätt ihop för att effektivisera och utveckla vår förening. Det känns väldigt bra att ha en engagerad och kunnig partner som stöttar oss inom just de här områdena.

Lucas Antonsson, Marknadsansvarig hos IFK Värnamo

Sedan 2021 spelar föreningens herrlag i Sveriges högstaliga – Allsvenskan – och damlaget i division 1 med sikte på Elitettan.

Utöver sina dam- och herrlag har IFK Värnamo också en väletablerad ungdomsförening, en av landets största fotbollsskolor, gåfotboll för pensionärer samt träning för personer med funktionsvariationer.

Social Zense har sedan start haft som mål att stödja projekt som bygger gemenskap, inkluderar och bidrar till ett bättre samhälle. Som tidigare Värnamobo vet jag vilken stark koppling klubben har till staden och vad den betyder för såväl näringslivet som invånare i alla åldrar. Det känns fantastiskt givande och samtidigt spännande att få fortsätta vårt samarbete och bygga vidare på ett redan starkt varumärke.

Mattias Persson, Delägare och VD på Social Zense

Missa inte att säkra dina biljetter till lagens kommande matcher och kolla in klubbens webbshop.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Få tips direkt i inkorgen

Genom att anmäla din e-postadress godkänner du vår integritetspolicy.

Vi vet hur ni får resultat

Fyll i kontaktformuläret och låt oss ta ett förutsättningslöst samtal om hur vi kan hjälpa er och er verksamhet.
TikTok-Marketing-partner-social-zense
Microsoft-Ads-Partner-Social-Zense

Liknande artiklar

Dags för nya tag - optimera er digitala marknadsföring för 2024

Få en kostnadsfri analys av era konton, helt utan krav eller förbindelser.