Social Zense är med och aktiverar världens första musikvideo med 10 000 steg som ska inspirera till rörelse varje dag. ” – Hjälpen från Social Zense har varit avgörande för att nå ut stort”, Emma Blomdahl Wahlberg, kommunikationsansvarig Generation Pep.
Generation Pep är en ideell organisation som arbetar med en vision om att alla barn och ungdomar i Sverige ska ha möjlighet och viljan att leva ett aktivt och hälsosamt liv. Verksamhetschef är Carolina Klüft och initiativtagarna bakom organisationen är Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel.
Generation Peps verksamhet möjliggörs genom founding partners, kunskapspartners och supporting partners.
Varje år aktiverar Generation Pep hela sitt nätverk av skolor, företag och organisationer i samband med en rörelsekampanj: ”Upp och Hoppa”. I år är danskampanjen #dance10000 något som ska öka medvetenheten och vara drivande till att fler tar intiativet till en mer hälsosam vardag.
Dance 10 000 är framtaget tillsammans med några av Sveriges ledande musikvideoregissörer och består av en musikvideo där Lilyana som är 9 år dansar 10 000 steg. Till kampanjen finns ett specifikt danssteg som Generation Pep vill få hela Sverige att göra. Kampanjen lanserades den 13 januari på TikTok för att sedan gå live på övriga kanaler, bland annat Facebook, Instagram, Snapchat och YouTube.
Vi har haft möjligheten att samarbete under några år med Social Zense och det har verkligen lyft vår möjlighet att nå ut i sociala medier. I den här kampanjen har Social Zense – och framförallt Sannas hjälp – varit avgörande för att vi ska nå ut stort, men de har också varit ett fantastiskt bollplank. Vi hade inte kunnat vara nöjdare med både samarbetet och resultatet för kampanjen.
Emma Blomdahl Wahlberg, Kommunikationsansvarig Generation Pep
Coverphoto: Mattias Rudh
Läs mer om Generation Pep här
Pressmeddelande Generation Pep