Byggfabriken inleder ett samarbete med Social Zense för att stärka sin digitala kommunikation: “Vi behövde en pålitlig, kompetent partner för att ta nästa kliv” Erik Stjernqvist, E-commerce Manager Byggfabriken.
Byggfabriken slog upp dörrarna för 25 år sedan, med missionen att erbjuda material och inredning för att bevara hus och lägenheter.
I deras fyra fysiska butiker såväl som i deras e-handel, finns ett sortiment fullt av nytillverkade inredningsdetaljer och byggnadsvårdsprodukter för tidstypisk renovering av funkisvillan, sekelskifteslägenheten och allt däremellan.
Många av Byggfabrikens produkter är egenproducerade från historiska förlagor och skapade med traditionella metoder – från kakel, klinker och väggfärg till alla sorters beslag, innerdörrar och hela kök.
Nu är Byggfabriken redo att ta nästa steg i sin tillväxtresa – och väljer Social Zense som partner. Tillsammans kommer vi att skapa en tydligare digital kundresa och etablera en konkurrenskraftig strategi för att stärka varumärkets position, samtidigt som vi successivt ökar försäljning online och offline.
Vi behövde en pålitlig, kompetent partner för att ta nästa kliv, och Social Zense kändes som ett naturligt val. Deras expertis i kund- och köpresor kommer hjälpa oss att nå ut till rätt personer och skala våra resultat på ett mer effektivt sätt.
Erik Stjernqvist, E-commerce Manager Byggfabriken
Vi är glada över att få vara en del av Byggfabrikens spännande resa. Vi ser fram emot att bygga vidare på deras starka grund och historia, för att tillsammans skapa en ännu mer kraftfull digital närvaro och öka deras framgång online.
Mattias Persson, Delägare och VD Social Zense
Missa inte att titta förbi Byggfabrikens fina butiker i Malmö, Göteborg och Stockholm, eller besök deras e-handel här.