Generation Pep & Social Zense vill förbättra hälsan hos yngre

Generation Pep & Social Zense vill förbättra hälsan hos yngre

Generation Pep - Social Zense

Fr o m idag finns Social Zense med i Generation Peps nätverk för att digitalt förespråka, sprida kunskap och engagemang kring barn och ungdomars hälsa.

Generation Pep (tidigare GEN-PEP) är en ideell organisation som lanserades av Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel i Almedalen 4 juli 2016.

Organisationen arbetar för att sprida kunskap och skapa engagemang kring barn och ungdomars hälsa. Målsättningen är att ena människor, organisationer och företag för att tillsammans underlätta för alla barn och ungdomar att leva ett hälsosamt liv.

Generation Pep har bland annat instiftat ett pris för att belöna en person eller organisation som på ett inkluderande och tillgängligt sätt lyckats få barn och unga i Sverige att röra på sig. Vinnaren – “Årets Peppare” – annonseras årligen i samband med Idrottsgalan på SVT.

“Arbetet som Generation Pep gör tycker vi är av enorm vikt. Därav är vi mycket stolta över att få vara med att utveckla och förbättra deras digitala kanaler, för att förespråka hur vi alla kan engagera oss och möjliggöra för fler att leva ett hälsosamt liv.”    – Sanna Norén, Grundare Social Zense

” Varje dag ser vi väldigt tydligt hur världen blir allt mer digital, i alla åldrar. Något som gör att b la skärmtiden hos unga ökar. I vårt arbete med Generation Pep ser vi till att nå ut till unga och föräldrar för att sprida information, engagemang och kunskap om hur viktigt det är med barns fysiska hälsa. ”  – Mattias Persson, VD Social Zense

Läs mer om Generation Pep genom att klicka här.
Du kan också läsa mer om initiativet Pep Skola genom att klicka här.

För mer information, kontakta Mattias Persson på +46 72 322 44 01


Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *