Prisade som ”Årets Peppare” på Idrottsgalan för sitt arbete med att sprida rörelseglädje för personer med funktionsvariation. Bara Vanlig väljer nu Social Zense som partner för sin digital marknadsföring.
Bara Vanlig är en ideell förening som anordnar löpträning för personer med funktionsvariation. De blev nyligen uppmärksammande på Idrottsgalan där de vann priset ”Årets Peppare”, ett pris som Generation Pep står bakom.
Priset ”Årets Peppare” tilldelas en aktör för sitt aktiva ställningstagande för barns hälsa. Ett pris som ska belöna en person, organisation, förening eller ett initiativ som på ett inkluderande och tillgängligt sätt lyckats få barn och unga i Sverige att röra på sig. Med i juryn sitter bl a H.K.H Prins Daniel, Carolina Klüft samt en representant från Riksidrottsförbundet.
H.K.H. Prins Daniel höll tal innan priset delades ut med motiveringen: Årets vinnare har skapat naturliga mötesplatser med fokus på gemenskap och rörelseglädje där man får vara precis den man är i kamratskap och samhörighet med andra.

Föreningen grundades hösten 2016 av Niclas Wennerlund, pappan som ville hitta en aktivitet till sin dotter med Kognitiv funktionsvariation. Niclas började titta runt och höra sig för om det fanns löpning för den här målgruppen, men det gjorde det inte. Då beslutade han sig för att starta upp en egen löpargrupp. Från början vara det bara Niclas, hans dotter och hennes assistenter som sprang på Hellasgården, men sedan började det växa och nu är det mellan 20-25 löpare varje tisdag.
Idag finns Bara Vanlig på 6 orter i Sverige. Målet är att vara rikstäckande 2021.
När vi tittar efter samarbeten är det viktigt att hjärtat är med och kompetensen som vi eftersöker. Efter vårt första möte med Sanna och Social Zense kändes det direkt i hjärtat och i magen att Social Zense är företaget med både hjärta och kompetens att hjälpa Bara Vanlig ta nästa steg i bl a sociala medier.
Niclas Wennerlund, Grundare Bara Vanlig
Vi ser verkligen fram emot att jobba med Social Zense och Sanna en lång tid framöver.
Att få arbeta med organisationer och föreningar som har budskap starkt bidragande till en bättre värld, var något som jag och min delägare (Mattias Persson) diskuterade inför detta året. Att få vara med och påverka människor till ett bättre liv eller på andra sätt göra vår värld till en bättre plats är något som vi som företag ska ha som en mer centraliserad målsättning.
Sanna Norén, delägare Social Zense
Strax efter vi bestämt oss för att detta skulle bli en vision i företaget ser vi Niclas hålla ett fantastiskt gripande tal på Idrottsgalan. Både jag och Mattias blev starkt berörda och vi kände direkt att vi ville hjälpa till att sprida det brinnande engagemang som Niclas visar till Bara Vanlig. Vi ordnade ett möte och nu är vi igång. Det känns fantastiskt roligt och jag är väldigt stolt och samtidigt rörd över att vi får vara med på deras resa.

Här kan du läsa mer om Bara Vanlig
Bara Vanlig – Kronprinsessparets Stiftelse
Läs nomineringen som ”Årets Peppare” (Idrottsgalan 2021)