Hotel Reisen kvällstid utifrån

Kundcase B2B / B2C

Hôtel Reisen

Hôtel Reisen är ett femstjärnigt hotell beläget mitt i hjärtat av centrala Stocholm. I nyligen renoverade lokaler kan gäster kan njuta av fantastiska miljöer, en stund på spaavdelningen eller ta något gott att äta i restaurang Reiss – där också några av Sveriges bästa kockar tillagar maten.

Om

Bo på det mest unika läget i Stockholm. Hotel Reisen ligger direkt vid Stockholms natursköna strandpromenad och använder den historiska Gamla Stan som sin pittoreska och talande bakgrund. Byggnadens grund går tillbaka till 1617 – en tid då Gustavus Adolf den store var kung av Sverige och världen precis hade uppfunnit teleskop och ångturbiner.

Rum på Hotel Reisen
Bokningar
+ %
Leads
0 +
Exponeringar
0 k+

Utmaning

Att – utöver bokningar för hotellets alla rum – också få gäster till sitt nyligen lanserade och mycket lyxiga skaldjursjulbord. Utmaning fanns i bland annat kännedom, prisbild men inte minst konkurrens från hundratals andra julbordsarrangörer i centrala Stockholm.

Mål

Med tydliga mål och med redan från start tydligt definierade KPI:er kunde vi i god tid tillsammans med Hotel Reisen etablera en målbild som innehöll flera olika delmål. 

En första stor milstolpe var att uppnå samma antalet bokningar som förra året (2021). Därefter handlade om att öka antalet gäster med 500 genom olika etapper. Vi etablerade också ett ”supermål” som översattes till mer än dubbelt så många bokningar mot 2021.

Lösning

Tydliga mål ger ofta tydliga resultat och med rätt data kan vi nå ut till rätt målgrupper. Vi tog vårt stora ”supermål” och mer än dubblade antalet betalande gäster och lyckades med att boka upp fulla sittningar av Reisens lyxiga skaldjursjulbord.

Tidigt börja arbeta med igångsättning av kampanjen och först skapa en ”buzz” kring det lyxiga skaldjursbordet på Hotel Reisen. Annonsering skedde på Metas med för målgruppen anpassade budskap. Vi definierade en i detta fallet en köpstark målgrupp, med mycket god ekonomi. Genom denna första ”buzz” spred vi annonseringen taktiskt vilket också ökade antalet organiska räckvidden vilket spred medvetenhet kring detta lyxiga skaldjursbord. 

Målet var till en start att skapa kännedom för att få igång ett högt intresse och för att därefter kunna skapa engagemang. I nästa steg arbetade vi med leadgenerering för att samla kontaktuppgifter till intresserade målgrupper för att till sist konvertera användarna till en bokning.

De datum som hade fått lägre antal bokningar fylldes också snabbt tack vare ett bra samarbete med kund där vi i extraannonser kommunicerade ut specifika datum som fanns bokningsbara, vilket gjorde att dessa datum snabbt bokades upp dem också.



Hotel Reisens skaldjursbord har aldrig tidigare haft så många besökare. De fick öppna upp fler sittningar än planerat så att alla kunde få njuta av Hotel Reisens lyxiga skaldjursjulbord med champagne därtill! 🥂

Låt oss skapa resultat tillsammans

Fyll i formuläret så kontaktar en av våra digitala specialister er. Ni kan även nå oss direkt på 08 – 30 40 82 eller skicka ett mejl till hello@socialzense.se.

Google Reviews vit logo
Nyfiken på vilka resultat vi kan skapa för er?

Låt oss visa hur vi kan ta er digitala närvaro till nya höjder. Boka ett förutsättningslöst möte redan idag.