Kundcase B2B / B2C

Hôtel Reisen

Hôtel Reisen är ett femstjärnigt hotell beläget mitt i hjärtat av centrala Stocholm. I nyligen renoverade lokaler kan gäster kan njuta av fantastiska miljöer, en stund på spaavdelningen eller ta något gott att äta i restaurang Reiss – där också några av Sveriges bästa kockar tillagar maten.

Femstjärnigt hotell mitt i centerla Stockholm

Bo på det mest unika läget i Stockholm. Hotel Reisen ligger direkt vid Stockholms natursköna strandpromenad och använder den historiska Gamla Stan som sin pittoreska och talande bakgrund. Byggnadens grund går tillbaka till 1617 – en tid då Gustavus Adolf den store var kung av Sverige och världen precis hade uppfunnit teleskop och ångturbiner.

Hotel-Reisen-social-zense

Utmaning

Att – utöver bokningar för hotellets alla rum – också få gäster till sitt nyligen lanserade och mycket lyxiga skaldjursjulbord. Utmaning fanns i bland annat kännedom, prisbild men inte minst konkurrens från hundratals andra julbordsarrangörer i centrala Stockholm.

Mål

Med tydliga mål och med redan från start tydligt definierade KPI:er kunde vi i god tid tillsammans med Hotel Reisen etablera en målbild som innehöll flera olika delmål. 

En första stor milstolpe var att uppnå samma antalet bokningar som förra året (2021). Därefter handlade om att öka antalet gäster med 500 genom olika etapper. Vi etablerade också ett ”supermål” som översattes till mer än dubbelt så många bokningar mot 2021.

Lösning

Tydliga mål ger ofta tydliga resultat och med rätt data kan vi nå ut till rätt målgrupper. Vi tog vårt stora ”supermål” och mer än dubblade antalet betalande gäster och lyckades med att boka upp fulla sittningar av Reisens lyxiga skaldjursjulbord.

Tidigt börja arbeta med igångsättning av kampanjen och först skapa en ”buzz” kring det lyxiga skaldjursbordet på Hotel Reisen. Annonsering skedde på Metas med för målgruppen anpassade budskap. Vi definierade en i detta fallet en köpstark målgrupp, med mycket god ekonomi. Genom denna första ”buzz” spred vi annonseringen taktiskt vilket också ökade antalet organiska räckvidden vilket spred medvetenhet kring detta lyxiga skaldjursbord. 

Målet var till en start att skapa kännedom för att få igång ett högt intresse och för att därefter kunna skapa engagemang. I nästa steg arbetade vi med leadgenerering för att samla kontaktuppgifter till intresserade målgrupper för att till sist konvertera användarna till en bokning.

De datum som hade fått lägre antal bokningar fylldes också snabbt tack vare ett bra samarbete med kund där vi i extraannonser kommunicerade ut specifika datum som fanns bokningsbara, vilket gjorde att dessa datum snabbt bokades upp dem också.



Hotel Reisens skaldjursbord har aldrig tidigare haft så många besökare. De fick öppna upp fler sittningar än planerat så att alla kunde få njuta av Hotel Reisens lyxiga skaldjursjulbord med champagne därtill! 🥂

 

 

%+
Ökning i antalet bokningar
0 +
Leads och kontaktuppgifter
0 +
Exponeringar av julbordet

Prata digital marknadsföring med oss

Skicka in formuläret så kontaktar en digital specialist dig. Du kan även nå oss direkt på 08 – 30 40 82, skicka ett mejl till hello@socialzense.se eller besöka vårt kontor i Stockholm / Malmö.

Stockholm (HQ)

Malmö

AKTUELLT

Social Zense nominerad till Årets Byrå

Vi kan stolt meddela att Social Zense är nominerad som Årets Byrå 2023. 
” – Ett tydligt kvitto på att det hårda arbete som alla medarbetare på Social Zense dagligen gör matchar både kundernas förväntan och resultat”, Mattias Persson, VD Social Zense.

Dags för nya tag - optimera er digitala marknadsföring för 2023

Få en kostnadsfri analys av era konton, helt utan krav eller förbindelser.

Vi använder oss av kakor för att ge dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att surfa på den här webbplatsen godkänner du användandet. Läs mer om hur kakor används.