Social Zense och Solvalla, Nordens största travbana, ska få fler intresserade av trav

Social Zense och Solvalla, Nordens största travbana, ska få fler intresserade av trav

Solvalla Kongressen_2.jpg

Social Zense befinner sig i en spännande utvecklingsfas där företaget växer i både anställda och uppdrag. Nyligen kunde vi berätta om nyrekrytering till teamet och idag kan vi med ödmjukhet och stolthet presentera Solvalla, Nordens största travbana, som ny kund. 

Solvalla, som drivs av den ideella föreningen Stockholms Travsällskap, är Nordens största arena för travsport och har under snart nittio år skapat travsportshistoria på en av världens bästa travbanor. Travbanan har plats för 35 000 gäster och ligger i Bromma i norra Stockholm. På anläggningen genomförs också event, mässor och konferenser.

Varje år arrangerar man Elitloppet, ett av världens största travlopp, något som arrangerades första gången på 50-talet till Solvallas 25-årsjubileum. Elitloppshelgen är ett av de största sportevenemangen i Sverige och är den sportsligt sett största attraktionen på Solvalla. Varje år lockas 50 000 besökare från jordens alla hörn för att antingen delta i tävlingarna eller agera publik.

Idag producerar Solvalla både podd och TV och har därmed ökat tillgängligheten för landets alla traventusiaster. Samtidigt som de genom Solvalla Travgymnasium och Travskola banar väg för sportens framtid.

Vi har nyligen börjat samarbeta med Social Zense och vi tycker att det har börjat riktigt lovande. De är lyhörda, intresserade och tydliga i sina synpunkter och rekommendationer. Vi känner att de redan är en naturlig del av kommunikationsteamet. 

Markus Myron, marknads- och kommunikationsansvarig på Solvalla

Social Zense är vi stolta över att få vara en del av Solvalla och vi ser mycket fram emot att vara med och utveckla dem digitalt. 

Vi är ödmjuka, stolta och så klart laddade över att vi får vara en del av detta mycket spännande och intressanta uppdrag. Vi kommer arbeta mot att både skapa ett ökat intresse för trav men också att stärka Solvalla som varumärke. När coronakrisen väl lagt sig innebär det också andra och nya målsättningar, bl a försäljning av biljetter. Fram tills dess handlar det om att nyttja den stora potential som sociala medier och Google har i att agera varumärkesstärkande och intresseväckande genom att bland annat exponera Solvallas podd- och TV-produktion.

Sanna Norén, co-founder / Senior Digital Strategist Social Zense

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share via
Copy link