Social Zense driver kampanjen “Pep-kilometern” med Generation Pep

Social Zense driver kampanjen “Pep-kilometern” med Generation Pep

Generation Pep- Social Zense Pep-kilometern

Under vecka 44-45 genomför Generation pep sin kampanj “Pep-kilometern”. Syftet är att få barn och unga att röra sig en kilometer per dag, då stillasittandet är något som ökar. Social Zense står för kampanjstrategi, uppsättning och optimering.

Varje år under höstlovet genomför Generation Pep en nationell kampanj för att uppmana till mer rörelse i vardagen, Pep-kilometern. Kampanjen går ut på att du varje dag springer, går, cyklar, rullar eller på annat sätt tar dig fram aktivt minst 1 kilometer varje dag under en hel vecka.

Kampanjen startar under höstlovet och pågår under två veckor. Målet är att nå föräldrar till barn och unga mellan 5-15 år.

– Vår förhoppning är att Pep-kilometern ska bli en kul och inspirerande utmaning som alla kan vara med på. Då det handlar om att röra på sig utifrån egna förutsättningar så vill vi att så många som möjligt ska kunna delta och all rörelse räknas verkligen.

Carolina Klüft, verksamhetschef på Generation Pep.

Generation Pep är en icke vinstdrivande organisation som arbetar för att sprida kunskap och skapa engagemang kring barn och ungdomars hälsa. Kronprinsessparet är initiativtagare till Generation Pep som tillsammans med aktörer från hela samhället vill driva ett ambitiöst och långsiktigt folkhälsoarbete med barn och unga i fokus. Social Zense och Generation Pep har en lång historia tillsammans och har tidigare genomfört flera kampanjer och projekt.

Utöver att Social Zense har utbildat Generation Peps marknads- och kommunikationsavdelning i bland annat sociala medier och digital strategi, har vi även varit med och etablerat den digitala strategin för kampanjen “Dance 10.000”. Kampanjen frontades med världens första musikvideo innehållande 10 000 steg och exponerades på Facebook, Instagram, Youtube, Snapchat och TikTok men också i TV.

Social Zense är en självklar go-to-partner när det kommer till våra digitala kampanjer. Sanna och gänget är väldigt kunniga och är det perfekta bollplanket. De känner oss väl och kommer alltid med råd som gynnar oss som kund och vill alltid vårt bästa.

Emma Blomdahl Wahlberg, kommunikationsansvarig
Generation Pep

Det är fantastiskt kul att vi får vara med och bidra i en så viktig kampanj som Pep-kilometern. Vi vill arbeta för ett friskare och mer hälsosamt Sverige och att få göra det genom det vi kan bäst – performance marketing – är väldigt inspirerande. Nu ser vi fram emot att se massor av föräldrar och barn i löpspåren under de kommande veckorna!

Sanna Norén, delägare och digital strateg Social Zense

Du kan läsa mer om Generation Pep och deras viktiga arbete genom att klicka här.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share via
Copy link