Social Zense blir Microsoft Advertising Partner

Social Zense blir Microsoft Advertising Partner

Social Zense Microsoft Ads Partner

Social Zense blir officiell partner till Microsoft Ads (fd Bing Ads). Partnerskapet ger bland annat tillgång till insikter, prioriterad support, möjligheter att testa ny funktionalitet och mer. Sedan tidigare är Social Zense partner till både Facebook och Google.

Programmet “Microsoft Advertising Partner” är ett sätt för Microsoft att, likt både Facebook och Google, stärka sina mest kvalificerade byråer runt om i världen.
För att en byrå ska bli tilldelad en sk. partnerstatus krävs det att representater från Microsoft granskat byråns arbete och resultat. Genom sin granskning av Social Zense bedömer Microsoft att vi har kapaciteten till att hjälpa våra kunder på en mycket hög nivå för att maximera resultat och på ett effektfullt sätt hantera annonsbudget genom deras verktyg.

Microsoft Ads, som det numera heter efter namnbytet från Bing Ads 2019, har stor potential och en kraftigt växande användarbas både i Sverige men även globalt. Deras styrka ligger bland annat i ett stort nätverk av egenägda plattformar vilket gör det enkelt att nå ut till användare på mer än en plattform.

Annonsplattformen Microsoft Ads innefattar bland annat Bing, vilket är världens näst största sökmotor och har en global marknadsandel på 2,71%. Giganten Google är ledande med en andel på över 91% av marknaden. I Sverige har Bing en marknadsandel på 3,28% (juni 2021). Endast sökmotorn besöks av drygt 1 miljard användare varje månad. 
Utöver Bing ingår även Microsoft Search Network, Yahoo och MSN. Det finns även möjlighet att skapa Display-annonser på Microsoft-ägda plattformar så som Microsoft Office, Xbox, Microsoft News, MSN, Windows OS, Microsoft Edge och Outlook.com.

Under de senaste två åren har Microsoft Ads utvecklat sin produktportfölj och blivit ett viktigt verktyg för att nå ut och etablera kontakt med sina kunder. Likt Google har man funktionalitet och stöd för bland annat Sökordsannonsering, Shopping och Display. Senast i början av året utökade man sin produktportfölj ytterligare genom att lägga till Bing Smart Shopping. 

En av fördelarna med att annonsera via Microsoft Ads är att konkurrensen vanligtvis är lägre och att de genomsnittliga klickpriserna är billigare än på bland annat Google.

Microsoft Ads är ett perfekt verktyg att utöka sin exponering och nå personer som är i köpläge. Det är samtidigt ett mycket effektivt verktyg för att skala sin verksamhet genom att nå ut till fler användare eller bearbeta användarsegment för starkare varumärkeskännedom, kampanjspecifika event och mer.

Har du ännu inte testat på att annonsera via Microsoft Ads så är det dags. Potentialen är enormt stor, inte minst då konkurrensen fortsatt är mycket låg. 

Kontakta oss så hjälper vi er att komma igång med er framgång via Microsoft Ads. 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share via
Copy link