Pressmeddelande: Nu öppnar Social Zense

maj 23, 2018

Avhoppare från Facebook öppnar upp digital mediabyrå

Social Zense öppnar upp för digital strategi på kundens villkor

I maj öppnar avhoppare från sociala media-jätten Facebook upp en mediabyrå med slagorden ‘digital strategi på dina villkor’. “Vi kommer att erbjuda en modell där vi arbetar med långsiktighet i transparenta samarbeten för att leverera tjänster kunden faktiskt kan applicera i sin verksamhet” säger en av grundarna Mattias Persson.

Varje dag använder 1,4 miljarder människor Facebook, över 800 miljoner använder Instagram och runt 8 000 Tweets skickas varje sekund. Nästan alla användare på Instagram – 80% – följer ett företag och mer än hälften uppger att man använder sociala medier innan man genomför ett köp.

– Att vara aktiv på sociala medier med sin produkt och sitt företag har aldrig varit mer intressant, säger Mattias Persson som är en av grundarna till den nya digitala mediebyrån Social Zense. Att göra det på rätt sätt är dock något som är komplicerat och kräver mycket tid av företagen. Tid som tyvärr inte finns, framförallt då den digitala världen är så otroligt dynamisk och kommer med nya uppdateringar – och utmaningar – nästan varje vecka, menar Mattias.

Social Zense kommer att erbjuda lösningar för hela marknaden, även för dem som redan idag jobbar med digital marknadsföring inhouse eller med annan part.
– Våra tjänster är utformade för att passa alla aktörer på marknaden oavsett hur mycket eller lite hjälp man behöver i sin digitala satsning. Vår vision är att leverera välanpassade tjänster där kunden bestämmer sina behov. Parallellt med det har vi också en vision om att öka kunskapen inom strategisk digital marknadsföring genom våra utbildningar, säger Sanna Nohrén medgrundare till Social Zense.

Kunskapen plockar de med sig från sitt tidigare jobb på Facebook där de båda hjälpt företag och organisationer att växa genom digital strategi.  – Vi såg många företag, både stora som små, med enorm potential att växa men där det tråkigt nog saknades tid att utforma och framförallt följa upp sina resultat för att optimera mot förbättring. Man fastnar då oftast i att jaga snabba konverteringar vilket inte blir hållbart under en längre period. I och med att Facebook inte bara är en plattform utan även har tre andra kanaler så har alla företag möjlighet att nå ut till rätt målgrupp och nå otroliga resultat om man applicerar det på rätt sätt, säger Mattias Persson.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Få tips direkt i inkorgen

Genom att anmäla din e-postadress godkänner du vår integritetspolicy.

Vi vet hur ni får resultat

Fyll i kontaktformuläret och låt oss ta ett förutsättningslöst samtal om hur vi kan hjälpa er och er verksamhet.
TikTok-Marketing-partner-social-zense
Microsoft-Ads-Partner-Social-Zense

Liknande artiklar

Dags för nya tag - optimera er digitala marknadsföring för 2024

Få en kostnadsfri analys av era konton, helt utan krav eller förbindelser.