Ludwig ansluter som Performance Marketer

Ludwig ansluter som Performance Marketer

Ludwig-social-zense

Teamet på Social Zense växer och vi välkomnar Ludwig Svensson som ansluter till kontoret i Stockholm och tar rollen som Performance Marketer.

Intresset för Social Zense och våra tjänster är något som ökar stadigt. Vi är mycket tacksamma över att kunna visa upp en enormt stark tillväxt under första delen av 2021. I och med nya uppdrag får vi också möjlighet till att skapa fler arbetstillfällen och utöka vårt team av specialister.

Vi är mycket glada över att kunna berätta att Ludwig Svensson har valt att ansluta sig till oss som Performance Marketer. I rollen kommer han att vara högst delaktig i att skapa och leverera resultat för våra kunder genom annonsering och strategi via Facebook och Google Ads.

Han har tidigare erfarenhet från byråvärlden och kommer senast från ett globalt medieföretag där han hanterat digitala kampanjer för bl a läkemedelsbolagen Pfizer och Boehringer Ingelheim men också för statliga myndigheter. Innan dess har han bland annat arbetat med B2B marknadskommunikation för tillväxtbolag i Skandinavien på Sedermera Fondkommission.

Ludwig blir en del av teamet i Stockholm och kommer dagligen att arbeta med SEM och paid social vilket bland annat inkluderar att etablera och utveckla strategi, analysera data, skapa och förbättra resultat och annonser för våra kunder genom digital marknadsföring på Facebook och Google.

Ludwig-Svensson-Social-Zense
Ludwig Svensson,
Performance Marketer på Social Zense.

Vem är Ludwig?

Jag är en glad och driven 27-åring som tycker om att umgås med nära och kära, spela tennis, har ett stort intresse för brittisk indiemusik och böcker. Jag har vuxit upp i Skåne men flyttade till Stockholm efter universitetet och trivs väldigt bra i staden (trots att det kanske inte har blivit det Stockholms-liv man trodde med allt som hänt senaste året).

Hur jag spenderar en ledig dag…

Tillsammans med mina vänner och med vädret som är just nu (+24 och solsken) så skulle jag helst vilja vara på en strand i Skåne. Försöker klämma in en timme tennis då också.

Hur jag firar när Malmö FF vinner guld…

Utan att ta ut något i förskott så firar jag tillsammans med mina vänner som jag gått på fotboll med sedan jag var liten. Hur vi firar den vinsten beror nog väldigt mycket på hur situationen i samhället ser ut, men förhoppningsvis på gräsmattan på Stadion i Malmö. 

Det bästa med att arbeta med digital marknadsföring… 

Att det är så pass föränderligt och att man faktiskt kan mäta resultaten av den marknadsföring man driver. Man måste hela tiden vara uppdaterad på det senaste och det som funkar idag kanske inte funkar imorgon. Jag tror att det gör att man håller sig skarp på ett sätt som annan marknadsföring inte gör.

Varmt välkommen Ludwig!



Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share via
Copy link