Fix My Phone väljer Social Zense

Fix My Phone väljer Social Zense

Fix My Phone Stockholm Göteborg Malmö Social Zense

Sveriges största reparationskedja för mobiltelefoner och surfplattor, Fix My Phone, väljer Social Zense som partner för sin digitala marknadsföring.

Med fler än 32 butiker över hela Sverige och över 400 000 kunder är Fix My Phone landets största kedja när det kommer till reperation av teknikenheter. Bolaget har specialiserat sig på att snabbt och mycket effektivt reparera digitala enheter, majoriteten av kundflödet står för reperationer av mobiltelefoner och surfplattor.

Fix My Phone är en snabbt växande och uppskattad butikskedja som har över 60 experter och specialister som hjälper både privat- och företagskunder. Man finns bl a i några av landets största köpcentrum som Gallerian Stockholm City, Mall of Scandinavia och Femman Nordstan Göteborg. Under 2020 öppnade bolaget totalt upp 10 nya butiker där bland annat Kungsbacka, Täby och Gävle blev några av orterna att få en egen butik.

För en kort tid sedan presenterade Fix My Phone också sin nya e-handel för reperation och produkten “Fix Box“. En idé och produkt som tog rejäl fart i och med pandemin. Kunderna kan genom hemsidan beställa önskad reparation för att sedan, helt kostnadsfritt, få hem en specialbox och skicka in sin enhet till närmaste reperationscenter.

Vi tror mycket på idén om att skicka in sin enhet för reperation digitalt, även det efter att pandemin dragit förbi. Tillsammans med den kompetens som Social Zense bevisligen har, spår vi en stark tillväxt under 2021 både fysiskt och digitalt.

Chalak Morad, Grundare och VD Fix My Phone

Även projektledare och delägare Sanna Norén ser stor potential framöver.

Vi har en otroligt spännande resa framför oss tillsammans. Det är alltid extra roligt att få arbeta med koncept där majoriteten av affären tidigare funnits i fysisk form, men som nu också blir digital. Potentialen är enorm i båda koncepten och jag ser att vi kan kombinera både fysiskt och digitalt för att skapa en bättre och starkare helhet. Det kommer att vara stort fokus på att skapa ett samspel för att hitta synergier och effektivisera konvertering och varumärkeskännedom, samtidigt som vi växer och utvecklar helheten.

Sanna Norén, delägare Social Zense

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share via
Copy link